Poesi, du läste mina tankar!

Vikarien i matte och fysik. Det var hans sissta dag som vikarie idag. Han ska bli trädgårdsmästare och se en trädgård växa nu, fin tanke va? :) I alla fall. Han gav mej en bok. Samlade dikter av Edith Södergran. I den fanns det en liten lapp "Det kommer att bli bättre. Tills dess är tålamod och poesi ovärdeliga följeslagare". Vad kan vara mer sant? TACK!
Jag tycker väldigt mycket om poesi förresten, jag har alltid gjort det :) både att läsa och att skriva. Tyvärr har jag inte läst så mycket. Nu ska det ändras i alla fall!
Vad hände mer idag? Jo vi var och kollade på två lägenheter till. Den första vi kollade på sprätte nämligen upp till nästan två miljoner mer än vad vi trodde och har råd med.
En av de lägenheter vi kollade på idag känndes factiskt väldigt, väldigt bra! På det sättet att man blundar och funderar på vilka tapeter som skulle vara finast. Där vill jag bo. Det var BÄTTRE än den första vi kollade på och den kommer inte att gå upp lika mycket i pris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0