Färger, känslor & musik

Allt har en känsla. Den känslan kopplar jag ihop med en färg som har ungefär samma kännsla och ibland också en låt som jag har hört mycket när jag har varit på ett speciellt humör eller om den har en tydlig kännsla som är lätta att para ihop med en färg. Hoppas det gick att förstå... Men jag försökte komma på vilken färg som är vilken kännsla (bara några då...), vissa kännslor finns det inte ord för och andra stämmer inte helt men det är i alla fall på ett ungefär:
Riktigt, riktigt blå: Ångest
Ljusblå: Energi
Olivgrön: Det finns inte riktigt något ord... Att man bli lättad? Får fram rätt reaktion? Makt? vet inte riktigt...
Ljusgrön: Kunskap, fakta eller att man litar på fakta i stället för kännsla
Orange: Finns nget bra ord där heller... Enkelhet och uppmuntran kanske
Rosa: Harmoni
Vit: Den naiva färgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0